سشوار یک وسیله الکتریکی کاربردی برای زنان و مردان است. اگر شما در خانه یک سشوار خوب داشته باشید با کمک آن می‌توانید موهای خود را خشک کرده یا حالت دهید. سشوار‌ها می‌توانند دارای یک المنت حرارتی باشند که همگام با موتور خاموش یا روشن شود و به همین وسیله دمای هوای خارج شده از سشوار را گرم و یا سرد کند. سشوارها دارای انواع مختلفی می‌باشند و بسته به نیاز و بودجه شما امکانات و توانمندی های مختلفی دارند، عسشوارهایی که در آرایشگاه ها  استفاده می شوند نوع پیشرفته ای از سشوار هستند که هزینه‌ی بالاتری نیز دارند. اما برای مصارف خانگی دانستن نکاتی برای خرید خوب، لازم است که در ادامه به آن اشاره می‌شود

با انواع سشوار آشنا شوید!

قبل از از خرید سشوار با این اصطلاحات مثل فناوری تولید یون، نانو، سرامیک، تورمالین به عنوان مشخصات سشوار آشنا شوید .

سشوار آیونیک

فناوری تولید یون در سشوار به این معنا است که دستگاه با آزاد کردن یون منفی مولکول‌های آب را می‌شکند. این باعث خشک شدن موها می‌شود و مو ها از حالت خشکی درآمده و به راحتی شانه می شوند . یون های منفی باعث می شوند تا مو آسیب کمتری بخورد چون زمان خشک کردن کمتر می شود و حرارت کمتری به مو برخورد می کند. موها بعد از خشک کردن با سشوار آیونیک وز نمی شوند زیرا بار موها که مثبت است با بار منفی الکترون های آزادشده از مولد یون به تعادل میرسند.

سشوار آیونیک هوای گرم را چند برابر می کند به علاوه باعث تبخیر آب می شود این سشوار رطوبت درون مو را نگه میدارد و مو را براق می کند.

 

سشوار تورمالین

تورمالین یک فلز نیمه قیمتی است که یون های منفی بیشتری را به هوای گرم سشوار اضافه می کند. بنابراین موهای فر و ضخیم با سرعت بیشتری خشک می شوند. از این ماده در ساخت برخی از انواع سشوار استفاده شده تا کارایی دستگاه را افزایش دهد. در واقع قطعات گرمایشی سشوار با تورمالین پوشش داده شده است. طریقه تولید یون منفی در این نوع سشوارها شبیه به سشوار یونی است اما قدرت ایجاد یون منفی در خشک کن های دارای تورمالین به مراتب بیشتر است.

 

سشوار سرامیکی

سشوارهایی که با تکنولوژی سرامیک ساخته می‌شوند دارای المنت حرارتی سرامیکی هستند که حرارت تولیدشده توسط آن به مو آسیب نمی‌زند کاملاً یکسان توزیع‌شده و حاوی اشعه اینفرارد می‌باشد که به ساقه مو نفوذ کرده و مو را از داخل نیز گرم می‌کند و باعث سریع‌تر خشک شدن مو می‌شود .سرامیک قابلیت تولید یون منفی را ندارند‌ و در اثر ضربه ممکن است المنت سرامیکی بشکند.همچنین مصرف برق کمتری دارند.

سشوار خانگی و سشوار حرفه ای

سشوار خانگی با سشوار حرفه ای متفاوت است  یکی از مهم ترین تفاوت ها موتور به کار رفته در  این سشوار ها می‌باشد. سشوار خانگی  موتوری سبک دارد ، نام این موتور DC می‌باشد، همچنین سشوار های خانگی توان کم و سرعت کمتری نسبت به سشوار های حرفه ای دارند و تنظیمات ساده آن ها بیشتر برای خشک کرده مو کاربرد داشته و  ارزان قیمت می‌باشند.
سشوارهای حرفه ای نمونه کاملی  است از هر آنچه  که یک سشوار خوب باید ارائه دهد. موتور این سشوار ها AC می‌باشد این موتور نسبتا سنگین است.در سشوار های موتور حرفه ای برق المنت و موتور مجزا از هم می‌باشند.
سشوار های حرفه ای دو دکمه دارندکه یک دکمه کنترل حرارت خروجی است که سه حالت باد سرد، باد ملایم و باد گرم می‌دهد و دکمه دیگر شدت و سرعت باد خروجی را کنترل می‌کند. این سشوار ها گزینه‌ی بسیار مناسبی برای براشینگ مو به شمار می‌آیند و در سرعت کمی موهای شما را خوش حالت می‌کنند، اگر به دنبال آن هستید که سشوار هر آنچه که از آن انتظار دارید را عالی انجام دهد با صرف هزینه بیشتر یک سشوار خوب برای خانه خود تهیه کنید