موارد زیادی در سلامت و زیبایی موها تأثیر دارد و در کنار استفاده از بهترین شامپو و سرم‌های مو، باز هم اگر سشوار خوبی نداشته باشید گیسوان خود را در معرض آسیب‌های مختلفی قرار می‌دهید؛ این امر اهمیت دقت برای خرید سشوار را بیشتر می‌کند. سشواری که خریداری می‌کنید باید گرمای مناسبی تولید کند و تنظیمات آن راحت باشد، بهتر است این سشوار به چند سر مختلف مجهز باشد تا از این طریق هوا به شیوه‌های متفاوتی به سر شما دمیده شود در این صورت این سشوارها گزینه خوبی برای خشک‌کردن مو به حساب می‌آیند. همان‌گونه که از نام این سشوارها پیداست برای آرایش و حالت‌دادن مو گزینه خوبی به‌حساب می‌آیند. این سشوارها به لوازم بیشتری مجهز هستند تا آزادی عمل بیشتری برای آرایش و حالت دادن مو داشته باشید. از طرف دیگر سشوارهای حرفه‌ای تنظیمات بیشتری برای کنترل درجه حرارت و قدرت دمیدن سشوار دارند. بسیاری از این سشوارها در کنار هوای گرم قادر به دمیدن هوای سرد نیز هستند. این قابلیت در شرایط مختلفی برای حالت دادن موها کاربرد دارد. در کنار این موارد سشوارهای حرفه‌ای جدید و مدرن به ‌قابلیت‌های دیگری مانند فناوری ionic و ceramic مجهز هستند. تنظیمات بعضی از آن‌ها به صورت لمسی انجام می‌شود و بعضی دیگر به فیلتر هوا نیز تجهیز شده‌اند. این سشوارها قدرت و آزادی عمل بسیار زیادی را نسبت به سشوارهای معمولی در اختیار افراد قرار می‌دهند اما طبیعتاً قیمت بیشتری نیز دارند .

کسانی که گیسوان صاف و بلند دارند

این دسته از بانوان باید سراغ سشوارهای سبک و خوش‌دست بروند. برای خشک‌کردن و حالت‌دادن موهای بلند، سشوار باید به مدت بیشتری در قسمت بالای سر نگه داشته شود، در نتیجه وزن آن اهمیت زیادی دارد.

از طرف دیگر سشوار را باید از محل رویش مو به قسمت‌های پایین آن حرکت دهید تا هوا بین موها جریان پیدا کند، این امر نیز اهمیت سبک‌بودن سشوار را بیشتر می‌کند. سشوارهایی که قابلیت آیونیک (ionic) دارند نیز گزینه خوبی برای صاف و نرم کردن موهای بلند به‌حساب می‌آیند. این سشوارها موها را درخشان و زیبا جلوه می‌دهند.

افرادی که موهایشان فردار است

جالب است بدانید موهای فردار را اگر با سشوار خشک نکنید حالت بهتری پیدا می‌کنند. در نتیجه بهتر است سشواری خریداری نمایید که حرارت زیادی نداشته باشد و موها را به آرامی خشک کند.

از طرفی بسیاری از افراد موهای فردار خود را با هدف اضافه‌کردن حجم بیشتر به این موها سشوار می‌کنند. در چنین شرایطی با سرعت، موهای فردار را سشوار کنید تا حجم آن‌‌ها بیشتر شود.

برای کاهش میزان فر موها، بهتر است از سشورهایی با قابلیت آیونیک کمک بگیرید. این سشوارها موهای شما را نرم و حالت‌پذیر می‌کند.

بانوانی که موهای باریک و شکننده دارند

این بانوان باید سشواری انتخاب کنند که سر آن باریک باشد، دمیدن هوا توسط این سشوار به ریشه مو، باعث افزایش حجم آن می‌شود. از طرف دیگر از آنجایی که موهای شکننده بیشتر در معرض آسیب قرار دارند این بانوان باید موهای خود را با حرارت کم سشوار خشک کنند. گرمای زیاد سشوار، رطوبت مو را از بین می‌برد و مقاومت و نرمی آن را کاهش می‌دهد. در نتیجه سعی کنید سشوار را از فاصله‌ای دورتر روی مو بگیرید تا حرارت معتدل‌تری به موها منتقل شود.

سشوار های آیونیک

فناوری آیونیک را این روزها در بیشتر سشوارهای تراز اول شاهد هستیم. این فناوری‌، موها را در معرض یون‌های منفی قرار می‌دهد. این یون‌ها از طریق جریان الکتریکی که سشوار ساطع می‌کند به موها منتقل می‌شوند.

بسیاری از سشوارها از این قابلیت به صورت دائم بهره می‌برند و نمی‌توان ویژگی آیونیک را در این سشوارها غیرفعال کرد. این سشوارها گزینه خوبی برای حالت‌دادن و آرایش مو به‌حساب می‌‌آیند. شرکت‌های معتبر تولید‌کننده سشوار، ادعا می‌کنند قابلیت آیونیک از موها محافظت می‌کند و حالت وزدار آن‌ها را از بین می‌برد و درخشش مو را بیشتر می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید موهای شما سریع خشک شوند و راحت‌تر حالت بگیرند حتماً سراغ سشوارهای آیونیک بروید.

سایر ویژگی‌های یک سشوار خوب

فناوری سرامیک: این فناوری برای درخشش بیشتر مو و جلوگیری از صدمه‌‌دیدن آن‌ در سشوارها تعبیه شده است.

سر متمرکز: سر متمرکز را در برای بیشتر سشوارها شاهد هستیم. این سر هوای گرم و سرد را به صورت متمرکز به مو منتقل می‌کند. استفاده از این سر در قسمت ساقه مو باعث افزایش حجم آن می‌شود. البته احتمال آسیب بافت‌ مو از این طریق وجود دارد.

از آنجایی که حرارت توسط این سر به صورت متمرکز به مو منتقل می‌شود باید از درجه‌های حرارت کمتر سشوار استفاده کنید و مواظب باشید حرارت زیاد آن باعث آسیب پوست سر و موهای شما نشود.

دیفیوزر: این وسیله حالتی دایره‌ای دارد و دمیدن هوا به جای انتقال مستقیم به مو به صورت حلقه‌ای انجام می‌شود، این کار باعث افزایش حجم مو و انتقال ملایم حرارت سشوار به موها خواهد شد. در صورت استفاده از دیفیوزر (Diffuser)، موها به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند. در نتیجه دیفیوزر برای استفاده روزانه پیشنهاد نمی‌شود.

فیلتر هوا: برای اینکه گرد و غبار وارد سشوار نشود، بسیاری از سشوارها به فیلتر هوا مجهز هستند. این فیلتر از سشوار جدا می‌شود تا گرد و غبار جمع‌شده در آن را بشویید. سشوارهایی که گرد و غبار در آن‌ها جمع می‌شود زودتر گرم می‌شوند و احتمال خرابی آن‌ها بیشتر است.

دکمه‌های تنظیم: بسته به نوع سشواری که خریداری می‌کنید نوع دکمه‌های تنظیم آن متفاوت خواهد بود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم سشواری را انتخاب نمایید که تعامل با دکمه‌های آن راحت‌ باشد و این دکمه‌ها در جایی قرار گرفته باشند که به صورت اتفاقی دست شما روی آن‌ها برخورد نداشته باشد.

قابلیت تورمالین: سشوارهایی که به این ویژگی مجهز هستند یون‌های منفی تولید می‌کنند تا از این طریق فرآیند خشک‌شدن مو سریع‌تر انجام شود.